неделя, 27 октомври 2013 г.

1 Година Proxy Dimension + Рожден ден на "Цитаделата"



Съвсем съзнателно да вметна – БЛОГА СТАНА НА ЕДНА ГОДИНА!!!

Сега по темата.

На 26.10.2013 се състоя събирането на Националният клуб за фентъзи и хорър "Цитаделата". В зала Средец или по известна като бившата Лиляна Димитрова се събраха членове и гости на клуба, за да се насладят на специалната програма.

Всичко започна с лекция за Супермен, поради 75тата му годишнина. Повечето от вас са наясно за ненавистта ми към супер героите.

Тази лекция обаче успя да ме върне в онези години от детството ми, които съм гледал този по-бърз от куршум и по-силен от парен локомотив супер герой. Да не си помислите нещо, но наистина се сетих защо не харесвам супер герои. Защото те винаги побеждават. Никога не съм харесвал победителите. Те винаги са имали всичко, от което се нуждаят, а рядко наистина в живота се случва така. Това е съвсем друга тема и ще я дискутирам някой друг път

В лекцията се говореше, както за комикс героя и създателите му, така и за филмовите адаптации.  Разгледа се самият растеж на персонажа и света на DC през годините. Най-голямо впечатление ми направи последният филм, като усещане и история, така че той вече се сваля от Замунда.

Втората част беше ревю на новата книга на Рик Риърдън и по-точно Домът на Хадес от Героите на Олимп, втората поредица за Пърси Джаксън и приятелите му.

Мнението ми за първата книга за Пърси може да прочетете тук!

Представянето на книгата си беше на ниво. Не че беше нужно каквото и де е представяне, когато книгата е такъв гигант, но все пак трябваше да дам палец нагоре за отделеното усилие. Както и миналата година, така и тази, Александър Драганов – председателят на клуба направи зашеметяващо литературно четене на откъс от книгата, което ме накара да се смея на глас. Варненският акцент (ако не се лъжа, може и Бургаски да е, но беше много готин!), който докара на Скирон... Направо останах без думи!

Последната и за мен най-важна част от събитието беше премиерата на новия сборник с фентъзи разкази на български автори – Мечове в града.

Честно да ви кажа, няма нищо по-вдъхновяващо от десетина автора (плюс, минус), които са издали сборник или книга или каквото и да е. Цялата тази насъбрана енергия наоколо те кара да се изпълниш с енергия! Невероятно чувство. Още по-суперското е, че книжката вече е при мен и в близко бъдеще ще видите и нейно ревю!

След представянето раздаваха и автографи и дори и аз успях да се доредя до подписването!

Наистина пленяващо събитие. Последно време рядко излизам от вкъщи по друга причина освен работа, но тези 3 часа си струваха!

Няма коментари:

Публикуване на коментар