Когато започнах да се интересувам от материали, които могат да ми помогнат с кариерата на писател, на много места намирах
следния пасаж – „Трябва да се научите да мразите главния герой. Колкото повече
го измъчвате, колкото повече го тормозите и колкото повече му съсипвате живота,
толкова по-интересен ще е за читателите. Не се и замисляйте, ами го ограничете
по колкото може повече параграфи, нека носи света на плещите си!“. Тогава, с
ръка на сърцето, мога да си призная, че изобщо не го схванах. Тази книга ми
отвори очите.
Хари Дрезден е толкова мразен от Джим Бъчър, че буквално целият му свят се разклащаше всеки път, когато на злия гении - автора му хрумваха все по-ужасни и по-ужасни инциденти, в които магьосника да взима участие. Техниките,
които биваха използвани, за да скрие потенциала на главния герой бяха
майсторски изпипани и с финес. Усещате как вече е стигнал дъното,
огромен скорпион се кани да го убие, нашият човек не само е с раздран крак и
приятелката му Мърфи е на прага да умре, но тя някак си намира сили да го върже и
с белезници, което допълнително обърква ситуацията. Точно такива смахнати неща се
случват в книгата. Точно такива!
Поредната сбъркана, хронологично
статия от моя страна, но сега ще се върна към ядрото. Хари Дрезден, главният герой и разказвач в книгата, е магьосник в модерното ежедневие. Техниката го
мрази и само присъствието му е в състояние да развали електроуред. По характер
се пада добродушен самотник, споделящ живота си с котката си Мистър и
перверзния череп Боб. Над главата му виси проклятие, което всеки момент може да
му донесе смърт чрез посичане... Това за него е съвсем нормално. Нещата
започват да се объркват, чак когато полицията го наема за консултант, заради две
убийства извършени по изключително жесток начин.
Стилът на писане е доста
смилаем, черният хумор дебне от всяко ъгълче, това носеше усещането, че с
Дрезден сме си първи приятели и той е отскочил да ми разкаже как е прекарал
времето последната седмица.
Магията като елемент е много
добре замислена. Липсват баналности, всичко е в рамките на добрия тон. Главният
герой може да изрече доста повече от една магия. ((Фламел) Продължавам да се
чудя защо сравнявам двете книги... ) Магията е представена по скоро като наука,
от колкото като „чудо“. Главният герой използва рационално мислене, което много усилва напрежението на моменти.
Като цяло всичко в книжката си е
на мястото. Историята е сред най-добрите, които съм чел през годината. Библиотека Галактики са направили поредния качествен избор.
Няма коментари:
Публикуване на коментар